SYV GRUNNER TIL Å ØNSKE VELKOMMEN UADRESSERT REKLAME

Uadressert og adressert reklame fører til imponerende respons og er en god avkastning på investeringen. Spesielt detaljhandelen bruker denne kanalen for å kommunisere ukentlige tilbud for å øke trafikken, mens tjenesteytende næringer bruke den til å skape merkekjennskap og skape lojalitet blant eksisterende kunder. For eksempel 86% av nederlandske forhandlere oppgir at uadressert og adressert reklame gir best avkastning på investeringene. Den samme gruppen ser at nesten 30% av omsetningen er generert denne formen for kampanjer (ICSB, 2011). Kampanjene genererer en omsetning på over € 3800 millioner i Europa (ELMA), og det skyldes at kampanjene er populære og medfører lave kostnader, har stor rekkevidde og gir umiddelbar tilgang til kunder. Markedsføringsmateriellet kommer i hendene på en forbruker, som kan bli fristet av tilbud eller rabatter trykt på kortet eller brosjyren som vil ligge fremme til det er aktuelt å benytte seg av det. Kort sagt, er uadresserte og adressert reklame en gryteferdig distribusjonskanal levere svært målrettet informasjon til forbrukere i sine egne hjem.

Her er syv grunner til å bruke det.

 

 

Genererer ROI

Annonsebilag gir rask og målbar respons, og tallene viser en imponerende ROI – som er økende. En studie foretatt av ELMA viser at annonsebilag økte med 0,5% i volum og 1,5% i økte inntekter over en 12 måneders periode (ELMA, 2012).
 
 

Medie for massemarkedet


Annonsebilag er den eneste måten å sikre en nasjonal dekning til markedet, med en 100% rekkevidde. Til tross for fordelene ved en rekke andre medier, er uadressert reklame fremdeles den sikreste veien inn til ethvert hjem.
 
 

Hjemme


Det faktum at forbruker mottar markedsføringen til sitt eget hjem er essensiell. De bestemmer selv når de ønsker å sette seg inn i det overleverte budskapet, og kan velge det til eller fra etter tid og behov.

 

 

Målrettet


Ved hjelp av geomarketing kan du spesifisere hvilket demografi ske marked du ønsker å nå, og samtidig innhente verdifulle kundedata.
 
 

Kreativitet 


Flere og flere merkevarer får øynene opp for de kreative mulighetene som finnes. Vi vil i fremtiden se økt bruk av innovative teknikker som pop-up, papir med lukt og 3D.

.

 

Vareprøver

Muligheten til å gi kunden din en smakebit av produktet er med på å øke bevisstheten rundt merkevarene, samtidig som forbruker føler at de får noe ekstra fra deg.

 

 

Kampanje på kryss

Uadressert reklame gir bedre respons når den er ledd i en mer omfattende kampanje, som oppfordrer mottaker til handling for å innhente mer informasjon.

 

 

 

  Oppdag Power of Print. Klikk her for å nedlaste 7 grunner for å bruke uadressert reklame